THE PATH OF THE GODS (SENTIERO DEGLI DEI)

Чували ли сте за пътеката Sentiero degli dei или The path of the gods …

Ако не сте, а планирате пътуване до Амалфи или Позитано може би тази статия ще ви бъде интересна и полезна. Един много лек маршрут, от който може да разгледате  крайбрежието отвисоко в планината без купища туристи и без да харчите много пари.

От къде научих за пътеката….

Научих за нея от чуждестранни сайтове, пътеписи и снимки и тъй като със съпругът ми сме почитатели на природата решихме да се разходим по този маршрут и да видим крайбрежието по един малко по-нетрадиционен и вълнуващ начин.

Първо да започнем с кафе…

Станахме рано сутринта и хванахме първият автобус Sitasud в 05:55 от Салерно за Амалфи. След като пристигнахме, веднага се прекачихме на автобуса за Бумерано. Едно малко китно градче високо в планината, тихо и спокойно без туристи. Решихме да изпием по едно кафенце и да се подкрепим с някое италианско изкушение.

И ето тук започна нашата разходка…..

Маршрута…

Пътят тръгва между две сгради, като има табела, която указва посоката – снимки 1 и 2.
След което продължавате напред, преминавате под един малък мост и се озовавате пред втора табела – снимки 3,4,5 и 6.
След табелата пътеката минава по мост и излиза на главния път. Тук отново има указателна табела – снимки 7 и 8.
От пътя поемате наляво, отдясната ви страна се пада скалата. Снимка 9. На нея има рисунки за пътеката – снимки 10, 11, 12 и 13.
След нея продължавате и слизате по стълби покрай отвесната скала – снимка 14.
От там започва и самата пътека.Много е приятна, и продължава направо докато не стигнете Т-образно кръстовище, в което имате два варианта – да поемете по горния (надясно) или долния път(наляво) – снимка 15.
Ние избрахме да тръгнем по долната, защото е по равна и няма толкова неравности. Веднага щом завиете за долната пътека до самата ограда има указателна табелка, завивате надясно и тръгвате надолу – снимки 16 и 17.
От там слизате по няколко стълби и ще стигнете до малка чешма – снимка 18. На нея има две табелки едната води към Позитано, а другата към Праяно.
Продължавате направо докато не стигнете следващата табела и разклонение – снимки 19 и 20.
От там продължавате само направо. Можете да си вземете неща за пикник и да си хапнете на въздух с красива гледка. На няколко места има направени маси с пейки.

Съвети…

• Отидете рано сутрин. Няма хора и е спокойно.
  • Вземете вода и връхна дреха със себе си.
  • Направете си пикник сред природата.
  • Проверете времето и носете чадър, ако времето е променливо с вероятност за валежи.

Как да бъдем облечени….

Хубаво е да сте със спортен екип, за да ви е и комфортно, както и удобни маратонки. Ако нямате можете да сте с по-удобни сандали или ако си носите обувки за плаж.

2 Comments

1. Нели
    10/12/2018 / 10:19 PM

Благодаря ви много за ценните съвети☺.Плануваме с дъщеря ми през април да си направим едно пътуване до Амалфи и околността,със сигурност ще последваме и съвета ви за пътеката до Позитано☺

• Gabriela Manova
      Автор
      16/12/2018 / 8:20 PM

Аз ви Благодаря, че четете моите статии и ги намирате за полезни.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *