КАСАНДРА ХАЛКИДИКИ

От много години ходим на Касандра, Халкидики, но винаги до сега сме били само на един къмпинг в началото на ръкава.

Този уикенд решихме да отидем по-надолу и да разгледаме и тази част от ръкава. Тъй като бяхме на работа, трябваше да си намерим хотел с добър интернет, за да може да работим без проблеми.

Гледка към плаж Афитос от града

Тъй като е пика на сезона, места за спане не са останали много, а тези които са останали са доста скъпи. Успях да намеря нещо горе долу прилично като цена, а и доста приятно и реновирано хотелче в града Ханиоти. Имахме и включена закуска, която не беше никак лоша, макар че нямаше голямо разнобразие.

За 4 дни, в които бяхме там успяхме да обиколим няколко градчета, безброй плажове и да хапнем вкусна и прясна морска храна.

КЪДЕ ДА ОТСЕДНЕМ НА КАСАНДРА, ХАЛКИДИКИ

Касандра се слави с едни от най-хубавите и големи 5 звездни хотели на Халкидики. Освен това може да намерите по-малки хотелчета или къщи за гости. Къмпинги има само 2-3, които мисля, че по скоро са летни детски лагери.

Възможности за спане има много и зависи какво търсите, може да изберете източната страна (за луди купони, ресторанти на плажа, бийч барове, хотели до плажовете) или западната страна, която е по-малко туристическа с по-тихи местенца и по-малко хотели и къщи за гости.

КОИ ГРАДОВЕ ДА ПОСЕТИМ В КАСАНДРА, ХАЛКИДИКИ

АФИТОС

На първо място задължително е Афитос. Най-красивото градче на Касандра. Малки калдъръмени улички, каменни къщи, симпатични ресторанти и кафенета и много много зеленина, цветя и украса в града.

КАЛИТЕА, ПЕФКОЧОРИ, ПОЛИХРОНО, ХАНИОТИ

Еднотипни градчета до брега на морето. По улиците е пълно с заведения за хранене, магазинчета, които предлагат дрехи, сувенири, типични продукти за Гърция. Около брега имат алея, която вечер оживява и хората се разходжат и хапват в някое от хилядите заведения за морска храна.

Това, което силно впечатление ми направи, е че във всяко едно градче имаше адски много забавления за деца (машинки, колички, люлеещи се въртележки, балони във вода, дори в нашето градче имаше и цирк).

СКАЛА ФОРКА

Малко градче от западната страна на ръкава. Може да се разходите в центъра му и да хапнете обяд в таверна Такис.

СИВИРИ

Намира се в западната страна с алея покрай морето, ресторанти на плажа и няколко бийч бара.

НЕА ПОТИДЕА

Единственото градче, което се намира и от двете страни на Касандра. Отново е доста мъничко, но винаги може да спрете за една лека разходка или да се отбиете до плажа.

НЕА МУДАНИЯ

Най-големия град на целия Халкидики. Той е много важен финансов център за областта. Много приятно място за разходка с кей, много магазини, заведения, банки и големи хранителни магазини. Вечерите са много оживени на всякъде се разхождат, както местните така и доста туристи. Не е типичното курортче, но пък си заслужава посещението. Ако се отбиете не забравяйте да посетите черква Свети Георги (Ekklisia Agios Georgios). Забележителна и доста голяма, намира се в центъра на града.

КОИ ПЛАЖОВЕ ДА ПОСЕТИМ – КАКВО ДА ОЧАКВАМЕ, ЦЕНИ, ЧИСТОТА НА ВОДА, ПЯСЪК?

Paliouri Beach

Голям хубав плаж с фин пясък. Има, както платена зона с шезлонги и чадъри от баровете, така и огромно пространство за свободно ползване. Водата е кристално чиста и постепенно става дълбоко. Много е подходящо за семейства с деца и поради тази причина, когато отидохме беше пълно. Има няколко барчета по плажа. Едното ми изглеждаше по модерно с хаус музика, но не попитахме за цените. Следващото, което видяхме е Family Beach Cantine. Цената за 2 шезлонга и чадър на първи ред е 10 евро, а от втори ред натам е по 6 евро. Не включва консумация. Разгледах менюто от любопитство и видях, че цените са нормални, но така и не седнахме и не пробвахме, за това не мога да дам мнение за качеството на напитките и храната. Ние решихме да се настаним в свободната зона тъй като си носехме чадър.

Xenia Golden Beach

След известно време решихме да се преместим и да потърсим по-спокоен плаж. Той е само на 2,5 км разстояние от предния, около 5 мин с кола. Там спряхме на паркинга пред бар Summer Time Beach Bar, където видяхме че не трябва да се плаща такса, а само е нужно да направите консумация от 3,5 евро, за да използвате чадърите и шезлонгите. Точно толкова е фрапе с вода. Решихме да останем и много ни допадна, имаше сравнително малко хора и доста малко деца, което за нас беше плюс. Също така се чуваше приятна лека музичка от барчето.

Реших да се разходя до скалите от едната част на плажа. Оказа се, че доста голяма част беше свободна зона и много малко хора имаше по целия плаж. Също така в самия ден, когато бяхме ние водата при бара беше една идея по мътна, от колкото при свободно плажуващите. Там тя беше кристална и с фин пясък. Определено е едно от хубавите плажчета, които посетихме през уикенда.

Lagoon Beach

Интересен плаж, морето се влива и образува малко езерце, където местните си паркират своите лодки. Доста голяма плажна ивица, има няколко бара. Има безплатен паркинг. Тук посрещнахме залеза. Този плаж беше с кристална вода, но имайте предвид, че е с малки камъчета, а не фин пясък.

Afytos Beach

Готин плаж с кристално чиста вода. На местата, където е свободната зона има доста камъни и тук таме морски таралежи за това си подгответе обувките за море. Тук също може да намерите бийч барове, които предлагат шезлонги с чадър за 5 евро, а съседния до него за 10 евро. Не включват консумация. Ние си носехме чадър и се настанихме в свободната част, като си взехме фрапе от бара за 2 или 2,5 евро.

Hanioti Beach

Много дълъг плаж с пясък. На места е по фин, но на места е по-едър. Водата беше кристално чиста. Отново доста претъпкан плаж, заради което не ми хареса. Редуваха се бар със свободна зона. Бях проучила, че един от хубавите бийч барове е Achinos Beach Bar, но така и не се настанихме в него тъй като цената за два шезлонга с чадър, като се включва по едно кафе и вода е 25 евро. Тук атмосферата беше младежка и имаше силна музика, но ако като нас сте отишли в 6 и решите да седнете за 1 час на плажа, надали ще ви се дават толкова пари.

Possidi Beach

Намира се от западната част на Касандра и e пясъчна лента, която се простира на вътре в морето и се среща по средата. Много красиво място и почти изцяло е само свободна зона. Има барчета чак към града. Тук е нещо средно между камъчета и пясък. Минуса, е че ако искате да си купите нещо за пиене или пък да отидете до тоалетна трябва да повървите 10 мин пеша, за да стигнете до най-близкия бар. Ако сте с кола има безплатен паркинг.

Важно: Оставете колата си в началото преди фара, тъй като след това има пясъчни дюни и колата ви може да пропадне и да е доста трудно излизането ви.

Siviri Beach

Огромен плаж, който е от двете страни на кея. Отново доста претъпкан с много заведения и барове. Водата не беше чак толко кристално чиста на места.

Elani Beach

Точно до комплекса. Само минахме от там, но нещо не ни впечатли и си тръгнахме. Пред комплекса имаше чадъри с шезлонги, но не знам цените как са. Имаше и свободна част. Паркингът до комплекса е безплатен.

Плажче до Пътя

Плажчето до Пътя

По пътя от Неа Скиони към Посиди видяхме едно плажче и спряхме тъй като беше до самия път, някъде около вила Вотсала. Беше доста голям, нямаше почти никакви хора само 4-5 човека и водата беше кристално чиста с камъчета. Не е уау, но пък ако търсите плаж, на който няма почти никой защо не?